پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی خور

حوزه شهید مفتح، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوروبیابانک، سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان

پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی خور

حوزه شهید مفتح، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوروبیابانک، سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان

پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی خور

بر مشامم می رسد عطـر شهیدان بسیج
مـرغ دل پر می زنــد سوی گلستان بسیج
یا حسیـــن بـن علــی، ای ســـرور آزادگان
روز محشــر کن شفـاعت از جـوانان بسیج

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران
حضرت امام خمینی (ره):
بسیج شجرة طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت تعیین و حدیث عشق می‌دهد.



چند روز پیش هویت پیکر مطهر یکی از ۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن که در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیده‌اند به نام سید جلیل میری ورکی احراز هویت شد. وصیت نامه او چند روز قبل از شهادتش به نگارش درآمده است.

به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» چند روز پیش هویت پیکر مطهر یکی از 175 شهید غواص و خط‌شکن که در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده‌اند و پیکر آنها با دستان بسته بعد از گذشت 29 سال از شهادتشان در یک گور دسته‌جمعی در ابوفلوس تفحص شد، احراز هویت شد. شهید سیدجلیل میری ورکی فرزند سیدقاسم یکی از خط‌شکنان عملیات کربلای 4 بود که در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیده است. او متولد ششم فروردین ماه سال 1338 از شهرستان تنکابن در استان مازندران است. او اعزامی لشکر 25 کربلا بود که در جبهه به‌ عنوان یک تک‌تیرانداز فعال بود و به‌ عنوان خط‌شکن کربلای 4 در این عملیات اسیر و سپس در کنار دیگر خط شکنان و غواصان این عملیات به شهادت رسید. حالا بعد از گذشت 29 سال از شهادتش هویت پیکر مطهر او شناسایی شده است. پیکر مطهر این شهید والامقام در روز پنج شنبه 18 تیرماه 94 مصادف با 22 رمضان در شهر کرج استان البرز که محل سکونت فعلی خانواده اوست تشییع شده و به خاک سپرده شد.

 

شهید سید جلیل میری در 26 آذر ماه سال 1365، چند روز قبل از شهادت در وصیت نامه‌ای کوتاه خطاب به خانواده‌اش، سفارشاتی را نوشت. مرکز اسناد ایثارگران به مناسبت رجعت پیکر مطهر این شهید مظلوم غواص گزیده وصیت نامه او را منتشر کرد. متن آن به شرح زیر است:

 

«...راه پدر را به بچه‌هایم بیاموزید که همانا راه حسین(ع) است، امام را تنها نگذارید و پشتیبان اسلام باشید...می‌خواستم قبرم در خاک پاک «ویکان» باشد ولی از آنجایی که زمستان است و سخت، هر جایی که خودتان خواستید دفنم کنید...

 

بچه که تازه به دنیا آمده اگر پسر بود اسمش سید محمدمهدی و (بهرام) صدایش کنید و اگر دختر بود سید زهرا (آزاده) صدایش کنید. (داخل پرانتز اسم مستعار می باشد.)»

 

امضاء: سید جلیل میری ورکی 65/09/26

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۸
افسر جنگ نرم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی