پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی خور

حوزه شهید مفتح، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوروبیابانک، سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان

پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی خور

حوزه شهید مفتح، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوروبیابانک، سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان

پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی خور

بر مشامم می رسد عطـر شهیدان بسیج
مـرغ دل پر می زنــد سوی گلستان بسیج
یا حسیـــن بـن علــی، ای ســـرور آزادگان
روز محشــر کن شفـاعت از جـوانان بسیج

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران
حضرت امام خمینی (ره):
بسیج شجرة طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت تعیین و حدیث عشق می‌دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوروبیابانک با اشاره به لزوم در نظر گرفتن منافع و عزت مردم ایران در توافق هسته ای، بازرسی های غیرمتعارف را نوعی جاسوسی دانست و آن را باعث ضعف نظام و کشور عنوان کرد.



پیرو سخنان مقام معظم رهبری در مورد توافق پایدار و عدم اعتماد به طرف غربی مذاکره کننده، پایگاه خبری سفیر خور مصاحبه ای با سرهنگ جواد فصیحی کارشناس مسائل سیاسی و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک صورت داده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

سفیرخور: رهبر انقلاب در فرمایشات اخیر خود، در موضوع هسته ای مدام روی کلید واژه “توافق پایدار” تاکید داشتند، به نظر شما، ویژگی توافق پایدار چیست؟

فصیحی: توافق پایدار توافقی خواهد بود که منافع و عزت ملت را تامین کند و در آن منافع ملت پایمال نشود، عزت مردم از بین نرود و ملت عظیم الشأن ایران تحقیر نگردد، همچنین در چنین توافقی صنعت هسته ای که دارای کاربردهای مهمی در زمینه انرژی، دارو و کشاورزی است حفظ شود و تحقیق و تولید علمی و فنی در صنعت هسته ای در ابعاد گوناگون متوقف نگردد به علاوه اینکه حریم امنیتی و دفاعی کشور حفظ و کلیه تحریم ها در همان روز توافق لغو شود.

سفیرخور: دلیل تاکید رهبری روی این موضوع چیست؟

فصیحی: طرف مقابل ما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به شدت اهل فریب و دروغ و نقض عهد و حرکت در خلاف جهت صحیح است.

سفیرخور: آیا تاکید رهبری بر توافق پایدار، به معنای تداوم بی اعتمادی ایران به طرف های غربی است؟

فصیحی: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و اصول هفتگانه مکتب فکری امام (ره) که اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی، و اتکال به کمک الهی و بی اعتمادی به قدرت های مستکبر، مخالفت با قلدران بین المللی و حمایت از مظلوم، تاکید بر استقلال و نفی سلطه پذیری از جمله ی آن ها می باشد و بر اساس آموزه های دینی هیچ اعتمادی به طرف های غربی وجود نخواهد داشت.

سفیرخور: در توافق خوب، موضوعات مدنظر ایران حاصل می شود. اما به نظر شما ویژگی یک توافق بد چیست و ایران چه نوع تفاوقی را توافق بد می داند؟

فصیحی: در منطق آمریکایی ها گفتگو یعنی تحمیل نظرات آنها به ما و آنها به دنبال این هستند که ایران زیر بار تحمیل رفتارهای آنها برود و با توجه به تجربه ای که از عملکرد آنها داریم باید سعی کنیم با همدلی و همزبانی بین دولت و ملت بر ایستادگی و مقاومت خود افزوده و جلوی زیاده خواهی آنها گرفته شود و همانطور که اشاره شد از توافق هایی که منافع و عزت ملت را از بین ببرد پرهیز شود، از نظر ما خدشه در عزت و کرامت ایرانیان و منافع آن ها توافق بد است.

سفیرخور: اگر با طرف های غربی توافقی بدی حاصل شد که در آن، پرونده ایران همچنان مفتوح است، تحریم ها به طور اساسی برداشته نمی شود و … چه باید کرد؟

فصیحی: اگر تحریم ها به طور اساسی برداشته نشود که با توجه به دشمنی آمریکا و استکبار جهانی این امر محال نیست که بگذارند تحریم ها همه برداشته شود باید به درون کشور و تقویت آن توجه نمود، تقویت درون کشور، توجه به ظرفیت های عظیم نیروی انسانی، منابع و سرمایه های موجود کشور تنها راه مناسب برای خروج از فشار های غرب است، لیکن مشاهده می کنیم که رهبر انقلاب در حالی که از مذاکرات هسته ای همواره حمایت می کنند اما در کنار آن مدام تذکر داده اند که مشکلات کشور تنها از راه تقویت ساخت درون کشور حل می شود و می بینیم که رهبر انقلاب در لابلای مباحث هسته ای به اقتصاد مقاومتی اشاره می کند، زیرا وقتی یک کشوری متکی به نیروی داخلی خودش باشد احساس استغنا و بی نیازی خواهد کرد و در این موقع است که با احساس قدرتی که به دست می آورد، پشت میز مزاکره با اقتدار وارد می شود و در آن صورت است که مذاکره از موضع قدرت است و نه از موضع نیاز که اگر از موضع احتیاج باشد زبان دشمن دراز می شود و حرف های مفت و بی ربط از او شنیده می شود.

سفیرخور: آیا کشوری در دنیا داریم که با اتکا به قدرت ها و کشورهای دیگر، تبدیل به قدرتی برتر و موثر شده باشد؟

فصیحی: در مورد این سوال کشوری را نمی شناسم مگر اینکه استقلال و عزت آن ملت بر باد رفته باشد و قدرت بیان حقایق و موضع مشخص در سطح جهانی را از دست داده باشد.

سفیرخور: رهبری فرمودند: با بازرسی‌های غیرمتعارف و پرس و جو از شخصیتها را هم به هیچ‌وجه بنده موافق نیستم. بازرسی از مراکز نظامی را هم نمی‌پذیریم همچنان که قبلاً هم گفتیم.” تحلیل شما در این باره چیست؟

فصیحی: می توان به نوعی بازرسی های غیرمتعارف و نامعقول را با جاسوسی برابر دانست از این لحاظ که در بازرسی های غیرمتعارف و نامعقول از هرجا و هر مکانی بازرسی به عمل می آید، خواه به آن نوع بازرسی مربوط باشد یا نباشد، لذا طبق قوانین بین المللی و قواعد آن نوع همکاری دولت ها و سازمان ها باید دوسویه و بر اساس احترام متقابل باشد در صورتی که در این نوع بازرسی ها این اصل رعایت نشده است و پرس و جو و به نوعی بازپرسی از شخصیت های حقوقی و حقیقی نیز خلاف عرف و قوانین بین الملل است و هیچگاه هیچ کشوری ولو سرسپرده نیز به این شدّت کرامت و عزت ملت خود را نخواهد فروخت، حال چه رسد به کشور ما که با توجه به رعایت قوانین بین المللی از سوی ما و همچنین اصل نفی سلطه پذیری و جلوگیری از بین رفتن استقلال کشور، این کار نشدنی و محال خواهد بود.
بازرسی از مراکز نظامی چون برای هر کشوری خط قرمز و نقاط کلیدی هر کشوری است اجازه بازرسی به بیگانگان در لوای بازرسان در ظاهر و جاسوسان در باطن نوعی خیانت به کشور و ملت خواهد بود و شناخت دشمن از توان نظامی و یا آگاهی از نقاط ضعف و بنیه ی نظامی، آسیب های جبران ناپذیری برای آن کشور خواهد داشت.

سفیرخور: چرا رهبری با موکول کردن توافقات به گزارش آژانس مخالف هستند؟

فصیحی: اگر به صورت گذرا به سابقه رفتاری آژانس بین المللی نگاه کنیم می بینیم این سازمانی که باید به صورت مستقل و خارج از اصالت ها و کشور ها تصمیم بگیرد و آن را در سطح جهانی تعمیم دهد، خلاف آن عمل کرده و بازیچه دست دولت های مستکبر است برای فشار به دولت های مستقل و مشاهده می گردد که آژانس هم قابل اعتماد نیست و اسرار علمی و بنیادی کشور ما را در اختیار صهیونیسم و مستکبران داده است و همین امر باعث به شهادت رسیدن تعدادی از دانشمندان هسته ای ما می گردد و از طرف دیگر عدالت در گفتار و رفتار آژانس وجود ندارد و قوانین سازمان و آژانس را تفسیر به رأی کرده و از آنها در جهت رسیدن به اهداف دولت های مستکبر عمل می کند لذا موکول کردن توافقات به گزارشات آژانس که هم بی عدالت و هم غیرقابل اعتماد است باعث خواهد شد آمریکا و دنیای استکبار از این فرصت در جهت به تاخیر انداختن رفع تحریم ها و فشار به ملت ایران استفاده نمایند. لذا ممکن است مثل گذشته که آژانس بحث هسته ای را که یک مسأله فنی و تخصصی بود و می بایست در آژانس حل و فصل شود را به شورای امنیت می کشاند و آن را یک مسأله حقوقی و بین المللی جلوه می دهد.

بنابر مطالب ذکر شده تیم مذاکره کننده هسته ای ما باید با هوشیاری کامل این اهرم و تهدید را به دست گرفته و با درایت و تدبیر آن را به فرصت تبدیل نمایند. ان شا الله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۶
افسر جنگ نرم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی